Bor és Szarvasgomba, az elhatározás éve

Forrás: Hárságyi pince

2016-ban kezdtünk el igazán a szarvasgombával foglalkoznia bor mellett. Pincénk így két profilt tudhat magáénak a szarvasgomba keresés és -értékesítés, valamint a borkészítés és -értékesítés. Mindkét terület rajongói vagyunk.

A borkészítést több mint 10 éve foglalkoztatja családunkat, kisebb nagyobb lendülettel, örömmel és csalódással, elismeréssel és megvezetéssel vagyunk jelen a villányi borvidéken. A boraink ízvilága, stílusa tükrözi a mi gondolkodásunkat. Ám ma már szinte minden bokorban található egy borászat, pince és olyan technikai előnnyel (felszereltség, körülmények) indulnak, amit mi nehezen tudunk megvalósítani, versenybe pedig végképp nem tudunk szállni. Éppen ezért két dolgot határoztunk el: visszalépünk és megmaradunk a kis palkonyai pince, nem törünk babérokra a különböző kereskedőknél, nem akarunk a bolti polcról levehető bor lenni (egy a millió között). Szeretnénk a pincénkben értékesíteni, találkozni az emberekkel, beszélgetni velük, kölcsönösen megismerni egymást. Ezt biztosítja a két vendégházunk, ahol meg tudnak szállni a vendégek, valamint az a sokszínű helyi programkínálat, amit a palkonyai pincékkel, vállalkozókkal és a Palkonya Turisztikai Egyesület szervez, levezényel (az Egyesület elnökségét Szilvi vállalta, ami sok szervezéssel, odafigyeléssel vagyis pluszmunkával jár részünkről).

A másik “szerelmünk” a szarvasgomba lett. Ennek oka családunk természetszeretete, Balázs erdőjáró tapasztalata és imádata valamint a természet iránti alázat. A szarvasgomba egy izgalmas növény, összetett a keresése, hiszen nemcsak az erdőt kell ismerni, de a kutyával is harmóniába kell lenni és amúgy pedig melós és időigényes egy művelet. A szarvasgombáról itt most nem írok, lent a Pécsiborozóban megjelent cikkben sok info van róla. A mi célunk, hogy a bor és szarvasgomba tematikában újat tudjunk mutatni a Borvidéken és az országban is. Kóstolókat szervezünk séfekkel karöltve komponálunk és ismertetjük meg ezt a fűszert. Borkóstolóinkon is kínálunk gombát és próbáljuk az emberek szemléletét formálni, hiszen mindenkinek az jut először eszébe, hogy -drága, különleges- pedig itt van a közelünkben, elérhető távolságban, ha akarjuk helyi termékként is felfogható. A kóstoltatás mellet értékesítünk is éttermeknek, viszonteladóknak, magánembereknek is. A legfontosabb jövőbeli célunk, hogy kiépült vevő körünk legyen.

2016 eseményei:

-HúSVÉTen a Várvizi Péter séf (Larus étterem) komponált szarvasgombás finomságokat a Hárságyi Pincénél

– nyáron a fesztiválok idején pincénknél szarvasgombás vajas, vagy sajtkrémes lepényt lehetett kóstolni rukkolával

– nyár végén kísérleteztünk ki Kozma Szabolcs séffel és sajtkészítő mesterrel egy szarvasgombás sajtot

– novemberben az Ebner Pincével, Stoff Csaba séffel szerveztünk szarvasgomba vacsorát

– novemberben elkészítettünk egy kutatást egy pályázathoz. A pályázat eredményét még várjuk, de a kutatásról itt olvashattok: Piackutatás eredménye

-Pécsi borozóban megjelent rólunk egy cikk

-november 25. 5 fős lett családunk, megszületett Soma kisfiúnk

-januárban a PalKonyha szervezésével Ruprecht séffel (Chianti étterem)szarvasgomba vacsora Hárságyi borokkal

Tehát 2017-re egy olyan pince szeretnénk lenni ahol a borok mellett izgalmas szarvasgombás ételeket kínálunk, szállással, reggelivel, élményekkel.